Salgs- og
leveringsbetingelser

§ 1 Generelt

Medmindre andet er skriftligt aftalt gælder disse almindelige salgs- og leveringsbetingelser for alle aftaler indgået med Bad & Co., CVR.nr. 28891091, Tømmerup stations vej 10, 2770 Kastrup (herefter benævnt som Virksomheden).

§ 2 Ydelser

Med mindre andet er aftalt indgås en aftale om udførelse af arbejder ved Kundens accept af ordrebekræftelsen.

Ved større entrepriser udarbejdes der endvidere en arbejdsbeskrivelse efter Kundens anvisninger før arbejderne påbegyndes.

Ekstraarbejder aftales ved en tillægsaftale og afregnes særskilt.

§ 3 Tilbud/Overslag

Alle beløbsangivelser er i danske kroner (DKK), og er inklusive moms for forbrugere.

Med mindre andet er aftalt, er den angivne pris et estimeret og vejledende prisoverslag, hvorfor der tages forbehold for, at der kan fremkomme en højere endelig pris.

Medmindre andet er skriftligt aftalt udføres ydelsen efter regning på timebasis med tillæg af materialeudgifter og kørsel mv., jf., § 4.

Medmindre andet er aftalt, er virksomhedens prisoverslag/tilbud, gældende i 20 dage regnet fra datoen for fremsendelse af ordrebekræftelsen. Virksomheden er alene bundet af indholdet af ordrebekræftelsen, hvis der bydes i forening med andre.

Såfremt en forbruger bestiller ydelsen telefonisk, via mail eller via kontakt gennem hjemmesiden, bekræftes det endvidere, at 14 dages fortrydelsesret fraskrives, og at det udtrykkeligt er aftalt, at arbejdet igangsættes inden udløb af fortrydelsesretten.

§ 4 Betalingsbetingelser

Betalingsbetingelser fremgår af Virksomhedens ordrebekræftelse. Betaling afregnes ved arbejdets udførelse, og forfalder medmindre andet er aftalt til betaling 8 dage netto modtagelse. Virksomheden forbeholder sig retten til a conto fakturering, og til at kræve sikkerhedsstillelse. Arbejder på op til kr. 10.000,00 forfalder straks ved arbejdets udførelse. Virksomheden forbeholder sig retten til at kræve straks- betaling, og fakturaen eftersendes. Et eventuelt modkrav, herunder eventuelle mangelbeføjelser, berettiger ikke Kunden til hel eller delvis modregning eller tilbageholdelse af det forfaldne beløb.

Ved arbejder som afregnes på regning er timesatsen kr. 725,00 inkl. moms. Der tages forbehold for prisændring. Materialeudgifter og kørsel afregnes pr. påbegyndt 1⁄2 time, dog min. 1 time ved arbejdets påbegyndelse. Specielt værktøj såsom rensemaskiner, nedbrydningsværktøjer og gravemaskiner afregnes særskilt.

Ved manglende betaling af forfaldne fakturaer, konkurs, rekonstruktion, manglende betryggende sikkerhedsstillelse eller kundens økonomiske forhold i øvrigt, forbeholder Virksomheden sig retten til at

Tømmerup Stationsvej 10, 2770 Kastrup, CVR: 41502584, kontakt@badogco.dk, Tlf: 23 95 46 64, www.badogco.dk

standse arbejderne eller ophæve aftalen. Betalingsmisligholdelse er altid væsentlig. Virksomheden varsler arbejdsstandsning/ophævelse af aftalen ved fremsendelse af et skriftligt varsel på 5 dage.

Ved manglende overholdelse af betalingsbetingelserne afregnes der morarenter fra dagen efter forfaldsdagen med 2,5 pct. per måned. For forbrugere afregnes der morarente i henhold til renteloven.

§ 5 Arbejdets udførelse

Virksomheden bestræber sig på at tilrettelægge arbejdet hensigtsmæssigt og udføre arbejdet inden for den estimerede og vejledende tidsplan. Der tages forbehold for, at ekstraarbejder, usædvanlige forhold ved byggeriet eller uforudsete hændelser mv., kan forlænge den estimerede og vejledende tidsplan samt pris.

§ 6 Reklamation

Kunden skal reklamere skriftligt og hurtigst muligt efter manglerne opdages eller burde have været opdaget, og senest 8 dage efter afleveringsforretning/arbejdets afslutning.

Virksomheden er berettiget til at foretage afhjælpning af evt. mangler, som fremkommer inden reklamationsfristens udløber.

§ 7 Ansvar

Virksomheden hæfter ikke for tabt arbejdsfortjeneste, driftstab, mistet avance, følgeskader, mistet besparelse eller andet indirekte tab, også såfremt disse skyldes force majeure. Virksomheden er endvidere ikke ansvarlig for forsinkelse, manglende udførelse af arbejder eller opfyldelse af aftaler såfremt disse skyldes kundens forhold eller force majeure.

Erstatningen er beløbsmæssigt maksimeret til det beløb, der svarer til det fakturerede beløb inkl. moms.

Erstatningskrav mod Virksomheden skal være rejst senest 12 måneder efter afleveringsforretning/arbejdets afslutning ellers bortfalder erstatningskravet.

§ 8 Tvister

Tvister mellem parterne, som ikke kan løses i mindelighed, afgøres ved Københavns Byret ved anvendelse af dansk ret.